Zer Loncasının Resmi Web Sayfası
  İKV Derindeki Sır
 
 
Devasa Derindeki Sır İncelemesi-1


 
 

 Sonunda Derindeki Sır'a kavuştuk, yapımcıların aylarca süren emeklerinin eseri karşımızda. Yeni paket devasa bir içeriğe sahip olduğu için biz de kısa bir incelemeyle bunu geçiştiremeyeceğiz. Henüz Meran Labirenti'ne girmediğimi itiraf etmeliyim; Hidra'nın bölgesi de henüz açılmadığından yaptığımız bu incelemeye, yeni paketin tam bir incelemesi denemez. İncelememizin 1. bölümü diyelim. Yeraltı'nın diğer bölümlerini de tecrübe ettikçe incelememizin kalan kısımları gelecek. Evet, hazırsanız, Yeraltı'na giriyoruz... >>> Devamını okumak için tıklayın>>>

Öncelikle paketin yüklenmesi ve açılışından bahsedelim. Önceki güncellemelerde olduğu gibi ani bir açılış yerine, birçok ünlü oyun yapımcısının da yaptığı gibi tanıtımlı, merak ve heyecanı arttıran bir ön süreç yaşadık. Paket açılmadan önce indirime sunuldu ve bu sayede önceki güncellemelerde yaşanan yoğunluk bir nebze olsun hafifletildi. Yapımcıların ara ara paketle ilgili açıklamalar yapması ve paketten ipuçları veren tanıtım görüntüleri ile videoları da oldukça yerindeydi.

 Derindeki Sır ile artık her karışını keşfettiğimiz Meteor Bölgesi'nden ayrılıp, Yeraltı'na iniyoruz. İKV tarihinin en büyük bölümü olarak tanıtılan Yeraltı'nın da eklenmesiyle, İKV artık devasa sıfatına daha bir layık hale gelmiş. Uçurumun kenarındaki dar yollardan gitmek, bana Yüzüklerin Efendisi'nin bazı sahnelerini hatırlattı. Uçurum ve patikalardan oluşan Yeraltı'nı daha da ürkütücü hale getiren şey ise bulunduğumuz ortama günışığının hiç girmemesi ve çeşitli bitki ve taşlardan çıkan ışıklarla ortamın aydınlatılmış olması. Tabi önceki paketlerin müziklerini de yapan Emre Yücelen imzalı yeni müzikleri de unutmamak lazım. Özetle, karşımızda oldukça ürkütücü, büyük ve etkileyici bir bölge var. Meran Labirenti, Şehri ve Hidra da cabası.

 Yeni bölgeye girer girmez ilk durağımız Domuz Şehri oluyor. (Şehre ulaşana kadar yürünen yoldan şikayet edenler var; fakat bu devasa online oyunların da bir kuralıdır aslında. Size uzuuun yollar yürütür, haritanın bir ucundaki karakter, diğer ucundakine birşey götürmenizi ister ki hem oyunun atmosferiyle biraz başbaşa kalın, hem de görevleri bir çırpıda bitirivermeyin) Yeraltı'nda insan ve yaratıkların dayanışmasıyla kurulmuş bir şehir ve yöneticisi Domuz, oldukça orijinal bir hikayenin bizi beklediğini ilk bakışta anlıyoruz.

Topal ile Ninja Kaplumbağalar'daki Splinter Usta'yı anarken, Cincır ve Cinnet de bize Yeraltı'nın bambaşka bir hikayesini sunuyor. Oyunun yeni karakterleri arasında favorimin Cinnet olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Keşke onunla ilgili daha çok görev olsaydı

Yeni bölgede, eski dostlarımız Tepegözler dışında, önceki düşmanlarımızın Yeraltı'nda semirmişhali olan dev kobralar ve akreplerle haşır neşir olabiliriz. Ayrıca Meteor Bölgesi'ndeki Yağmacı Cin'den sonra ilginç bir düşman çeşidi daha bizi Yeraltı'nın derinliklerinde bekliyor: Bombacı Cin. Üzerine dinamit bağlı bir cin, sizi görür görmez üstünüze koşuyor ve yaklaşınca bombalarını patlatıyor. Patlamanın etkisi de oldukça büyük, size yaklaşana kadar cini vurdunuz vurdunuz; vuramadınız, ölüsünüz Bir nevi intihar bombacısı diyebileceğimiz bu psikopat düşmanımız, sadece bizi değil yanımızdakileri de götürüyor.Bir keresinde yedi kişinin tek bir bombacıyla mefta olduğuna şahit oldum. Dolayısıyla "bana dokunmayan yılanla ilgilenmem" tarzı düşünceler bu düşmanda işlemiyor, gördüğünüz yerde vurmanız lazım Başta sinirinizi bozsa da, Yeraltı'ndaki diğer birçok düşman gibi, zamanla ona da alışıyorsunuz ve ani saldırılarıyla sizi ekran başında gülme krizlerine sokabiliyor

 Yeraltı'nın bu zorlu ortamı ve düşmanları karşısında tabiki bizim de yeni kozlarımız var. Yeni silahlar oldukça etkileyici ve Meteor Bölgesi'ndekilere göre çok daha çeşitli. Boyumuz kadar baltalar, Eminönü'ndeki ilk seviyelerimizdeki dostumuz balyozun daha gelişmiş versiyonu, Papağan'ın yanında uzun menzilli silahlar ve büyücü asaları, şifacılar için kılıçlar (!) gibi oldukça geniş bir koleksiyonumuz var.

Tabi silahlarla bir yere kadar, her sınıf için 3'er tane de yeni yeteneğimiz var. Artık savaşçıların da, uyguladıkları an önlenemeyecek zarar veren yetenekleri var. Önceki yeteneklerdeki Sert Vuruş daha etkili hale getirilirken, bir de Ağır Vuruşeklenmiş. Sadece vuruş sırasındaki karizmatik hareketi için bile yapasınız geliyor Ayrıca etrafınızdaki birden fazla düşmana aynı anda zarar verebileceğiniz Süpürme ve düşmanlarınızı üzerinize çekebilmenizi sağlayan Hedef Saptırtma da savaşçının gücüne güç katıyor. Bunun yanında, Kanatma'nın kudret gereksinimi arttırılmış ve zararı azaltılmış. Diğer yeteneklerin yanında artık pek tercih edilesi görünmüyor.

 Büyücülerin şüphesiz en dikkat çeken yeteneği Tesla Küresi. (Tesla'nın anlamı için bkz: İKV Sözlük) . Kurduğunuz ortamda sabit duran ve etrafına elektrik saçan bu küre, özellikle bir düşman çıkmasını birçok kişiyle beraber beklediğiniz yerlerde ilk vuruşu yapmada oldukça başarılı. Kutup Rüzgarı ile etrafınızda buzdan bir koruma kalkanı oluşturabilir veya Zihin Saldırısı ile rakibinizi hareket edemez, yetenek kullanamaz hale getirebilirsiniz. Son yapılan düzenlemelerle Tesla Küresi'nin etkisi de oldukça arttırıldı.

Şifacılar ise daha önce Oyuna Neler Eklenebiliryazımızda bahsettiğimiz yoldaş hayvanlarına kavuşuyorlar! Çağrıyeteneğiyle ortaya çıkardıkları evcil yaratıklar (akrep, kertenkele ve tazıya rastladım şimdiye kadar) onları koruyor, yakındaki düşmanlara saldırıyor ve bu sayede Şifacı direkt hasar almadan düşmanını oldukça hırpalayabiliyor. İyileştirme Çemberi ile yakınındakilere tek tek şifa basmaktan kurtuluyor ve topluca şifa basabilir hale geliyor. Can Kurtaran yeteneği ise, yapılan kişide sağlığı en üst seviyeye çekip hasarı oldukça azaltıyor. Yetenekler, Meteor güncellemesiyle karşılaştırırsak daha etkili ve başarılı olmuş. (Yeteneklerle ilgili görüşlere bakmak ve kendi tecrübelerinizi yazmak için tıklayın )

Pekii yeni paketin hiç mi eksisi yok diyeceksiniz. Tabiki var. Öncelike oyundan düşmeler çok sık oluyor ve hala giderilebilmiş değil. Hal böyleyken, oyundan düşünce sıfırlanan 25 adet cin kesme görevini yaparken burnunuzdan gelebiliyor. İki kere 24'teyken düşünce saçınızı başınızı yolabiliyorsunuz Bu sorunun giderilmesi lazım. Sunucular iyileştirilebilir veya oyundan düşünce görevin başa sarması engellenebilir. Benzer şekilde belirli süre veren ve o süre içinde yine belirli sayıda yaratık kesmenizi isteyen görevleri de yaparken oldukça zorlanabiliyorsunuz. Oyundan düşmeler azaltılırsa bu eksimizi geri alabiliriz Onun haricinde, 42. seviyeye kadar görevlerin çok az tecrübe vermesi ve kısıtlı alanda herkesin cin avına çıkması da oyunun başındaki atmosferi biraz zayıflatıyor. En azından ufak getir götür görevleriyle oyalanabilirdik diye düşünüyorum. Bir de önceden pek hissetmediğimiz; ama yeni paketle birlikte eksi haline gelen birşey var: arkadaş listesinin kapasitesi. Artık daha geniş bir arkadaş listesine ihtiyacımız var. Yeni arkadaşlar edindikçe eskileri silmek zorunda kalıyoruz ve bir süre sonra arkadaşlarımıza Bölge kanalından seslenip o kanalı da gereksiz mesajlarla dolduruyoruz. Ufak bir düzenleme ve güncellemeyle giderilebilecek bir eksi.

Kısacası, Derindeki Sır, yeni bölgesi, yetenekleri, dostları, düşmanları ve hikayesiyle en başarılı İKV güncellemesi oldu diyebiliriz. Tabi yukarıda anlattıklarımız paketin sadece bir kısmı. Meran Labirenti ve Şehri ile Hidra'nın bölümünü henüz görmedik. O bölgelerde de birçok ilginç düşman bizi bekliyor. Hidra ile de paketin muhteşem finalinin yapılacağını düşünüyorum. Devasa incelememizin ilk bölümü burada sona eriyor. İlerleyen bölümlerde görüşmek üzere, Yeraltı'nda yolunuz aydınlık olsun






Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsminiz:
Siteniz:
Mesajın:

 
   
 
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=